تعداد بازدید: 1

 

توصيه هاي بهداشتي براي پيشگيري از وبا- روزنامه شرق

   
 

 

 

 

دكتر رضا آمرى نيا:جهت پيشگيرى از بيمارى هاى قابل انتقال به وسيله آب و مواد غذايى از جمله بيمارى هاى اسهالى و حفظ سلامت خود و اطرافيان در منزل، تفريحگاه  ها، پارك ها و... به نكات زير توجه فرمائيد:
۱- هميشه از آب لوله كشى تصفيه شده استفاده نمائيد و چنانچه از سلامت آب در دسترس اطمينان نداريد، ابتدا آن را جوشانده و پس از سرد كردن مصرف كنيد. ۲- قبل از غذاخوردن و بعد از رفتن به توالت، دست هاى خود را با آب و صابون خوب بشوئيد. ۳- از آشاميدن آب هاى مشكوك در پارك ها، باغ ها و فضاى سبز جداً اجتناب كنيد. ۴- از مصرف مواد غذايى، آب ميوه، آب هويج، معجون و ديگر مواد خوراكى و نوشيدنى هايى كه توسط فروشندگان دوره گرد عرضه مى شود جداً خوددارى كنيد. ۵- حتى الامكان از غذاهاى طبخ شده در منزل استفاده كنيد. ۶- مواد خوراكى را در ظروف سربسته، دور از مگس و حشرات نگهدارى نمائيد. ۷- زباله را در كيسه هاى مخصوص زباله نگهدارى و در محل مناسبى دفن نمائيد. ۸- غذاها بايد تازه به تازه و به اندازه نياز در يخچال و دور از دسترس حشرات و مگس نگهدارى شود. ۹- از قراردادن سبزى و ميوه جات نشسته در يخچال جداً خوددارى كنيد. ۱۰- هميشه از شير و فرآورده هاى لبنى پاستوريزه استفاده نمائيد يا شير را به مدت ۲۰ دقيقه قبل از مصرف بجوشانيد. ۱۱- در موقع خريد و حمل مواد غذايى، اقلامى مثل نان را كه قابل شست وشو و پختن مجدد نيستند در كنار ميوه و سبزيجات نشسته و گوشت خام قرار ندهيد.
• نحوه ضد عفونى كردن سبزيجات و ميوه جات
الف- نصف قاشق چايخورى پركلرين ۷۰ درصد را در ۵ ليتر آب بريزيد. ب- سبزيجات را به مدت ۵ دقيقه در اين محلول قرار دهيد. ج- سبزيجات ضد عفونى شده را از محلول بيرون آورده با آب سالم چندين بار شست وشو دهيد.
• طرز تهيه كلرما در جهت ضد عفونى كردن آب
۱۵ گرم پركلرين (سه قاشق سرصاف مرباخورى) را به يك ليتر آب اضافه كرده، سپس با قطره چكان هفت قطره از محلول مورد نظر را به يك ليتر آب اضافه نموده و پس از ۲۰ دقيقه آن آب را مصرف نمائيد. بهتر است محلول كلرما در جهت مصارف بعدى در شيشه هاى تيره و در جاى خنك نگهدارى شود.
لينک روزنامه:
http://www.sharghnewspaper.com/840519/html/city.htm
   
   

معرفی این صفحه به دوستان

ایمیل فرستنده

 

نام فرستنده

     ایمیل گیرنده

 

  نام گیرنده

   
   
   
   
copyright © 2006 Parsdiet All rights reserved Design by P.P.D Group

برداشتن مطالب از این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد