تعداد بازدید: 1

 

چاقی و زمینه ی بروز ۲۰ بیماری مهلک-خبرگزاری ايسنا

   
 

 

 

 

يک متخصص تغذيه هشدار داد: چاقي زمينه بروز 20 بيماري مهلک را در انسان فراهم مي‌كند.

دکتر رضا آمري نيا در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران - منطقه زنجان - با اشاره به اين که طبق نظر متخصصان، چاقي زمينه بروز 20 نوع بيماري مهلک در انسان را فراهم مي‌كند، گفت: بيماريهايي همچون آرتروز، ديسک کمر، ديابت، بيماريهاي قلبي، توليد سنگ در کيسه صفرا، مثانه و کليه، سرطانهاي دستگاه گوارش و بسياري از بيماريها،عامل اصلي بروزشان چاقي مفرط است.

وي افزود: در ميان مرداني که بيش از 25 کيلوگرم اضافه وزن دارند، 2/5 درصد بيشتر از افراد سالم دچار مرگ زود هنگام مي‌شوند؛ همچنين اين مسئله در بين زنان 2/7 درصد بيش از ساير زنان رخ مي‌دهد.

دکتر آمري نيا تاکيد كرد: افرادي كه 40 کيلوگرم اضافه وزن دارند بيش از ساير افراد به انواع سرطانها مبتلا مي‌شوند ؛ همچنين فشار وارده بر قلب افراد چاق که موجب بروز عوارضي همچون تصلب شرايين و گرفتگي عروق خوني مي‌شود، بالا بوده و در اين افراد سکته هاي قلبي بيشتر رواج دارد.

اين پزشک متخصص در ادامه گرفتن رژيم را يکي از راهکارهاي رفع چاقي، در افراد عنوان و اظهاركرد: براساس مطالعات صورت گرفته رژيمي براي افراد چاق مناسب است که در آن از همه گروههاي غذايي موجود باشد که در صورت استفاده از اين مواد فرد با هيچگونه عارضه‌اي مواجه نمي‌شود.

وي يادآور شد: اگر فردي بخواهد تنها به رژيم تکخواري بسنده نمايد، يقيناً به انواع بيماريها و امراض مبتلا خواهند شد؛ از جمله کمبود بسياري از مواد لازم بدن همچون آهن،املاح و ويتامينها که در صورت جبران نشدنشان مشکلاتي از قبيل کم خوني، ريزش مو، سرگيجه،ايجاد چين و چروک در صورت و ... پيش خواهد آورد.

دکتر آمري نيا همچنين به تجويز 2 گروه داروي رژيمي براي افراد چاق، توسط پزشک متخصص اشاره كرد و به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: يک گروه داروهاي کم کننده اشتها هستند که يکي از عوارض آنها افزايش فشار خون و بروز بيماريهاي قلبي - عروقي است که در صورت تجويز شرايط ويژه دارد، گروه ديگر که دفع کننده چربي هستند، تنها بر روي چربيها جذب مي‌شوند که اين دو نوع مورد تاييد وزارت بهداشت بوده که رايج ترين داروها مي باشد.

وي گرفتن رژيم، ورزش کردن، استفاده از دارو، بهره‌مندي از دستگاههاي لاغري و نيز جراحي اعضاء را از راهکارهاي درمان چاقي عنوان کرد و يادآور شد: بر اساس تحقيقاتي که صورت گرفته است، سالم ترين و بهترين روش براي کسب اندام مناسب،انجام روزانه يک ساعت پياده روي است، چرا که افرادي که رژيم خود را توامان با ورزش انجام مي دهند، بدون مشکل مي‌توانند وزنشان را کاهش دهند.

اين پزشک متخصص تغذيه در پايان متذکر شد: بيشترين مراجعان به مراکز لاغري را زنان تشکيل مي‌دهند چنان که 71 درصد از مراجعين خانمها به اين بخشها در دو گروه تحصيلکرده و شاغل قرار دارند و عمدتاً نيز جزء اقشار مرفه جامعه هستند .

لينک خبرگزاری: http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-611484

   
   

معرفی این صفحه به دوستان

ایمیل فرستنده

 

نام فرستنده

     ایمیل گیرنده

 

  نام گیرنده

   
   
   
   
copyright © 2006 Parsdiet All rights reserved Design by P.P.D Group

برداشتن مطالب از این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد