تعداد بازدید: 1

 

مصرف انواع کلم در پيشگيري از ابتلا به سرطان(مصاحبه با ایرنا)

   
 

 

 

 

دکتر "رضا آمري نيا" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: انواع کلم از جمله کلم بروکلي، گل کلم و کلم برگ به دليل دارا بودن انواع ويتامين ها و املاحي که خاصيت آنتي اکسيدان دارند با غيرفعال کردن فعاليت هاي راديکال هاي آزاد در بدن در پيشگيري از ابتلا به سرطان موثر هستند.
"راديکال هاي آزاد از واکنش هاي مواد غذايي در بدن بوجود مي آيند که با حمله به سلول هاي زنده آنها را از بين برده و يا سرطاني مي کنند."
وي اظهار داشت: براساس تحقيقات انجام شده مصرف سبزيجات نيز بخصوص از ابتلا به سرطان هاي دستگاه گوارش پيشگيري مي کند.
وي، با بيان اينکه مصرف سبزيجات حاوي ويتامين A همچون هويج در داشتن پوستي سالم و تقويت بينايي موثر است،
افزود: سبزيجات از آنجا که داراي قند از نوع مرکب هستند، ضمن کند شدن آنزيم هاي گوارشي بر روي غذا سبب مي شوند که بدن در طول روز قند کافي در دسترس داشته باشد.
آمري نيا تاکيد کرد: براين اساس، مصرف سبزيجات و ميوه تازه از افزايش هورمون انسولين و افت ناگهاني قند خون در فرد جلوگيري مي کند.
وي در ادامه با بيان اينکه داشتن سلامت کامل در گرو تغذيه سالم است، گفت: براي داشتن يک تغذيه سالم بايد از هر پنج گروه مواد غذايي چربي ها، پروتئين ها، ويتامين ها، کربوهيدرات ها و املاح استفاده کرد.
وي، با اشاره به اينکه براي تامين ويتامين ها و املاح بدن بايد از مواد غذايي پرفيبر همچون سبزيجات و ميوه جات استفاده شود، خاطر نشان کرد: گوجه فرنگي، توت فرنگي، ليمو و پرتقال با دارا بودن ويتامين C فراوان و کاهو و موز با دارا بودن ماده معدني و پتاسيم فراوان، در تامين ويتامين هاي مورد نياز بدن نقش موثري دارند.
لینک خبر:http://www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=278039
   
   

معرفی این صفحه به دوستان

ایمیل فرستنده

 

نام فرستنده

     ایمیل گیرنده

 

  نام گیرنده

   
   
   
   
copyright © 2006 Parsdiet All rights reserved Design by P.P.D Group

برداشتن مطالب از این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد