تعداد بازدید: 1647

 

قهوه بنوشيم يا نه؟

   
 

 

 

 

جام‌جم آنلاين: نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد نوشيدن مقادير زياد قهوه به ويژه بدون كافئين به جلوگيري از ديابت كمك مي‌كند.به گزارش سي.بي.اس قهوه احتمال ديابت دو را كاهش مي‌دهد. اين نوع ديابت با گذشت زمان در نتيجه چاقي و از دست دادن توانايي استفاده از انسولين براي تنظيم قند ايجاد مي‌شود.اين مطالعه در مدت 11 سال به بررسي 28000 زن يائسه پرداخته است. بر اين اساس قهوه به ويژه نوع بدون كافئين آن در اين زنان اثر حفاظت‌بخش در برابر ديابت نشان داده است

به طوري كه ديابت در زناني كه بيش از 6 فنجان قهوه (از هر نوع) در روز مي‌نوشيدند 22 درصد كمتر بود. كساني كه مصرف قهوه بيشتري داشتند 33 درصد كاهش در ابتلا به ديابت نشان دادند.
اين در حالي است كه انجمن قلب امريكا نوشيدن بيش از دو فنجان قهوه كافئين دار در روز را توصيه نمي‌كند.
تحقيقات بيشتري مورد نياز است تا اثر قهوه در جلوگيري از ديابت كاملا تاييد شود. تاكنون ورزش و كنترل مرتب تحت نظر پزشك بهترين روش‌هاي جلوگيري از ديابت شناخته شده‌اند.
يافته‌هاي مربوط به اثر قهوه در جلوگيري از ديابت و اثر آن بر سلامت قلب ، نتايج ضد و نقيضي را در پي داشته است.
به نظر مي‌رسد تعداد كمي از افراد داراي ژن آنزيم كبدي خاصي هستند كه با نوشيدن قهوه احتملا ابتلاي آنان به بيماري قلبي را افزايش مي‌دهد.
اگر شما در مورد مصرف قهوه و اثر آن بر قلبتان نگران هستيد با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد.


   
   

معرفی این صفحه به دوستان

ایمیل فرستنده

 

نام فرستنده

     ایمیل گیرنده

 

  نام گیرنده

   
   
   
   
copyright © 2006 Parsdiet All rights reserved Design by P.P.D Group

برداشتن مطالب از این سایت با ذکر نام سایت مجاز می باشد