|
ايرنا:خبرگزاری رویترز از شیكاگو گزارش داد، به گفته این پژوهشگران بزرگسالانی كه روزانه دو تا سه بشقاب سبزیجات مصرف میكنند ۴۰درصد كمتر از دیگر هم سن وسالان خود دچار فراموشی میشوند. این گزارش نشان میدهد، افرادی كه مقدار بیشتری كاهو و اسفناج مصرف میكنند درقیاس با دیگر هم سن وسالان خود تا اندازه زیادی كمتر به فراموشی مبتلا میشوند. این پژوهش همچنین بر نقش مصرف سبزیجاتی چون، كدو و گل كلم در كاهش میزان فراموشی در بزرگسالی تاكید میكند. به گفته "مارثا موریس" كارشناس مركز پزشكی دانشگاهی در شیكاگو سبزیجات حاوی آندسته از ویتامینهایی است كه فعال بودن مغز انسان را باعث میشود.
|