|
محققان استرالیایی میگویند، رژیم غذایی و تغذیه نقش مهمی در کمک به افراد برای مبارزه با افسردگی دارند.
دکتر "دایان ولکر" از "دانشگاه سیدنی" در "چیپندیل" و همکارش در مجله "تغذیه و رژیم غذایی" نوشتند، شماری از مواد غذایی از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده و چند ویتامین "ب" با افزایش جذب پیامآورهای شیمیایی در مغز، این پتانسیل را دارند که بر حالات روحی (انسان) تاثیر بگذارند.
ولکر و همکارش نوشتند: یک سند ارزشمند تجربی و مبنی بر قرائن نشان میدهد که ماهی و روغنهای حاوی آن به ویژه اسید چرب اشباع نشده امگا ۳در پیشگیری از ابتلا به افسردگی موثر هستند.
آنها متذکر شدند که توازن میان امگا ۳و امگا ۶نیز احتمالا حائز اهمیت است.
آمینو اسید تریپتوفان ماده مناسب دیگری برای پیشگیری از ابتلا به افسردگی از طریق رژیم غذایی است که در برخی مواد غذایی، از جمله در گوشت بوقلمون یافت میشود.این آمینو اسید مسئول ایجاد احساس خواب آلودگی در انسان پس از صرف شام است.
بدن تریپتوفان را به پیام رسانهای عصبی "سروتونین" تبدیل میکند که این موضوع نشان میدهد این آمینو اسید اثرات اندکی بر حالات روحی دارد.
ولکر و همکارش در نتیجهگیری اعلام کردند، اهمیت تغذیه متعادل در سلامت روانی انسان باید شناخته شود تا امکان استفاده از مواد غذایی در حفظ سلامت روانی میسر شود.
این مطالعه در شماره ، ۲۰۰۶مجله "تغذیه و رژیم غذایی" منتشر شده است.
|